eindelijk weer een verslag... - Reisverslag uit Gönc, Hongarije van Marieke Oldenboom - WaarBenJij.nu eindelijk weer een verslag... - Reisverslag uit Gönc, Hongarije van Marieke Oldenboom - WaarBenJij.nu

eindelijk weer een verslag...

Door: mariekeoldenboom

Blijf op de hoogte en volg Marieke

14 Maart 2011 | Hongarije, Gönc

haha, heb nu eindelijk weer eens tijd om weer een verslagje te plaatsen.

heb de afgelopen weken zeer veel gedaan met de kinderen en ook op school.

ook ben ik naar de markt geweest in het dorp dit is een keer per 3 weken, hier kregen de kinderen zelfs 2 uur vrij voor van school.
ik ben samen met dominika en de andere kids hierheen gweest, alleen sokken gekocht en voor de kids wat te snaaien, dominika wou frietjes, nou die frieten bak ik veel beter in holland haha.

verder ook nog gescoubidoed met de kinderen dit vonden ze helemaal leuk zelfs de grotere jongens waren hier het meest enthousiast over.

we hebben geknutseld , kaartjes gemaakt
en ook nog met de gitaren muziek gemaakt, dit vonden ze natuurlijk helemaal te gek.en wouden dan ook allemaal hierop spelen.

op de markt ben ik de duitslerares tegengekomen en die is diezelfde middag nog bij mij geweest om te overleggen. ik ben dan ook de volgende dag meegeweest en gekeken bij de lessen duits.
de komende weken/maanden ga ik dan ook een dag in de week naar school om hier te assisteren/ les geven bij de duits les.

vrijdag hadden ze op school weer een feest 15 maart nationaaldag ofzo. hier werd ik ook voor uitgenodigd om te kijken. de kinderen gaven een toneelstukje over deze dag revolutie ofzo, maargoed vandaag is daar ook weer een heel gedoe over in het dorp

ook heb ik vrijdag weer oliebollen gebakken. en ben ik meegeweest naar de szia club, dit was echt heel leuk, hier komen alle kinderen van het dorp bijeen die dit willen en zingen ze vanallerlij liedjes, wel in het hongaars hahah. ze geven dan vanavond ook nog een optreden.

zaterdag heb ik bingo gehouden bij dominika's groep, ook de meiden van mijn woning waren hierbij. de bingo was zeer geslaagd ze hadden allemaal 2x bingo gehad en helemaal blij met de prijzen.

gisterenavond film gekeken met de kinderen op mijn laptop, step up 3 in het hongaars , haha.

de taal gaat steeds beter.


wel mis ik het uitgaansleven , echt afkicken hahaha.


whaa en het ergste ik heb lever gegeten, geen aanrader , maar wel netjes men bordje leeg gegeten hahaha


verder weet ik niet echt wat te vertellen , ja er is zoveel te vertellen de hele dag door doe ik vanalles met de kinderen, en trek ik met ze op.

nou de groetjes aan iedereen daaro in het koude kikkerlandje, hier is het overdag alweer lekker, savonds wel koud.

szia,, csókok és ölelés

  • 14 Maart 2011 - 10:32

    Wendy:

    hey marietje
    leuk dat het allemaal zo goed gaat......
    ik heb toch wel bewondering voor je en voor wat je daar allemaal doet !!
    ander land andere taal, it takes guts hahahaha
    en wat het uitgaansleven aangaat....je word zeker gemist hiero zeker wanneer ik in de p8 ben(niet meer zo heel veel de laatste tijd)
    veel plezier daarzo en we houden contact:)
    groetjes wendy

  • 14 Maart 2011 - 19:55

    José En Henk :

    Hallo leuk weer wat te vernemen van je leven daar in hongarije. Hoe is je dagindeling dan? ik dacht dat je vanaf 15.00 uur de kinderen van een bepaalde leeftijd moest bezighouden en begeleiden /verzorgen tot het bedtijd was . En ook nog naar school overdag of ben je tot drie uur vrij vooor jezelf? welke (leeftijds)groep (en) heb je en wat moet je dan doen? Moeten alle kinderen daar Duits leren ? 15 maart is de herdenking van de opstand in 1848 tegen oostenrijk inderdaad een nationale feestdag. Als het dan ook nog maar gezellig is op zo,n vrije dag . hier wordt het morgen al een beetje lente 16 graden en een zonnetje ..heerlijk !! Ik hoop dat bij jullie de kou ook snel voorbij is . Wat kunnen de jong volwassenen daar doen als uitje ?? (zoals jij hier in nederland gaat "stappen " enz??) Is er ook geen leuke stad in de buurt ? het is wel een cultuurverschil zeg , wat een verschil met hier .... Ik denk dat je een en ander weer extra zult waarderen hier in ons land als je weer terug bent . Voorlopig zul je het even zonder p8 en zo moeten doen maar de kinderen daar hebben plezier met je activiteiten en aandacht dus je maakt ze erg blij en dat is toch geweldig! Je doet prachtig werk. We wensen je nog veel voldoening en succes met de taal en je werk Groeten uit Silvolde

  • 19 Maart 2011 - 17:00

    Jolène:

    Hoi Marieke,

    Leuk om te lezen wat je daar allemaal doet.
    Ze zijn vast erg blij met jou daar!!!!

    Veel plezier en succes nog!

    Groetjes,
    Jolène

  • 23 Maart 2011 - 21:10

    Bernadette:

    hej, je komt dadelijk trug internationaal in talen. Maar je bent wel lekker druk met de kinderen. Goed hoor veel plezier en werk ze.
    ohja de groeten van de jonge jongens van holleman en omdat jij er niet bent, was er nog geen ijs afgelopen zondag. Kwam pas met pasen, hebben wij pech, pasen is laat dit jaar.

    hej de groetjes uit Ulft

  • 26 Maart 2011 - 12:59

    Angela En Fam :

    hoy marieke

    leuk je verslagen te lezen
    ik was druk met een curses maar nu wil ik je een berichtje sturen
    fijn dat het steeds beter gaat ook met het comuniseren, zal best moelijk zijn
    maar je doet hele leuke dingen met de kids. is ook leuk voor Domenika.
    Opa had donderdag een hamburger gehaald bij holleman , kreeg deze van de jongen
    omdat hij de opa van marieke is. Ik wens je nog veel succes. Lees met plezier je verhalel
    doeiiiiii

    .

  • 26 Maart 2011 - 12:59

    Angela En Fam :

    hoy marieke

    leuk je verslagen te lezen
    ik was druk met een curses maar nu wil ik je een berichtje sturen
    fijn dat het steeds beter gaat ook met het comuniseren, zal best moelijk zijn
    maar je doet hele leuke dingen met de kids. is ook leuk voor Domenika.
    Opa had donderdag een hamburger gehaald bij holleman , kreeg deze van de jongen
    omdat hij de opa van marieke is. Ik wens je nog veel succes. Lees met plezier je verhalel
    doeiiiiii

    .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hongarije, Gönc

Stage Hongarije

Recente Reisverslagen:

23 Juli 2011

Weer Helemaal terug.

14 Juni 2011

nog maar 1,5 week

09 Mei 2011

hooooi

11 April 2011

HEEE HALLOOO,berichtje vanuit hongarije haha x'D

14 Maart 2011

eindelijk weer een verslag...
Marieke

Actief sinds 15 Nov. 2010
Verslag gelezen: 367
Totaal aantal bezoekers 69785

Voorgaande reizen:

13 Februari 2011 - 06 Juli 2011

Stage Hongarije

30 November -0001 - 30 November -0001

Hongarije

Landen bezocht: