week 1/2 - Reisverslag uit Gönc, Hongarije van Marieke Oldenboom - WaarBenJij.nu week 1/2 - Reisverslag uit Gönc, Hongarije van Marieke Oldenboom - WaarBenJij.nu

week 1/2

Door: mariekeoldenboom

Blijf op de hoogte en volg Marieke

24 Februari 2011 | Hongarije, Gönc

wat gaat de tijd snel zeg.
vorige week lekker rustig op gang gekomen en mijn kamertje ingericht.
en bij dominika op de groep geweest.
vrijdags naar het farsang(karneval) optreden van de bovenbouw geweest hier deden veel kinderen van de groep waar ik begin, aan mee.
en zaterdag werd ik zelfs gevraagd om in de jury te zitten bij de onderbouw.
wat een eer !! haha maar ik was best zenuwachtig het hele dorp was aanwezig.

leuke optredens en pakken gezien, zie fotos ( voor de andere fotos moet ik nog wat verzinnen, facebook of hyves misschien)

zondag lekker uitgerust met de kids,tv gekeken ze zijn hier helemaal gek van soap series in verschillende soorten en maten, dat is nou niet echt waar ik dol op ben maar ik begin er al aardig aan te wennen haha. ook nog pudding met een aantal meiden gemaakt , wat smulden ze hiervan.

maandag op de groep begonnen , meteen al oliebollen gebakken, dit kenden ze niet maar ze vonden het wel lekker.

het eten hier is echt anders, zo wordt er veel tussendoortjes of een soort gebak/dessert als avondeten gegeten

vandaag ook weer smiddags fruitsoep(heel zoet) de kinderen vonden dat heel lekker, en macaronie. en savonds een bord met griesmeelpap

morgen kijken wat ik ga doen, als ik stage loop begin ik om 12 en werk ik tot 8 dit omdat de kinderen alleen sochtends naar school gaan, als ze thuis komen gaan ze eten, huiswerk maken, spelen schoonmaken, eten , en daarna tv kijken en douschen en om 8 uur slapen

ik eet elke dag op de groep waar ik die maand werk, zo leer ik de kinderen beter kennen en is het makkelijker voor mij.

Owja en er ligt alweer sneeuw , haha tis best koud hoe koud weet ik niet precies.
vandaag zijn we met de kinderen als activiteit wezen glijden op de weg, ijsbaan hier haha.

ik heb zoveel gedaan en heb best drukke dagen omdat dat hongaars zo ongelooflijk snel gaat , haha
maar heb het nog steeds naar mijn zin.

en bedankt voor alle leuke reacties, toch leuk om dat te lezen en wat van het verre holland te horen , haha

groetjes aan iedereen

  • 24 Februari 2011 - 20:53

    Arie En Bernadette:

    Hallo Marieke al een beetje gewend aan alles, kou,eten en de taal. Leuk om je verslagen te lezen en de foto s te zien.We hopen dat je een leuke en leerzame stage daar zult hebben. Veel plezier en we horen nog wel.

    We zullen morgenavond er wel eentje van jou bij je broertje drinken.
    groetjes

  • 25 Februari 2011 - 17:27

    Jolande:

    He Marieke, ik vind het knap van je hoor, ik weet hoe moeilijk dat Hongaars is, kun je het al een beetje volgen? Nog héél véél succes en pret. Groetjes uit het het natte Terborg

  • 25 Februari 2011 - 20:42

    José:

    hoi, nou je raakt al aardig 'thuis"door alles wat je al meemaakt in de eerste week . Fijn dat het je bevalt en je het naar je zin hebt . Het is een uitdaging , je leert er veel van en zult deze periode nooit vergeten . We hopen dat je veel voldoening zult vinden en zult kunnen genieten van de dankbaarheid en blijheid van de kinderen waar voor je werkt. Veel succes en plezier en hou je haaks ....groeten van "tante "José, ...ome Henk is met opa naar Jan -Willem feliciteren . Ook jij gefeliciteerd met je broers verjaardag ! doei

  • 28 Februari 2011 - 20:07

    Annemiek:

    Hoi Marieke!

    Ik dacht laat ik eens even lezen hoe het jou vergaat daar in Hongarije. De plaats ga ik al helemaal niet proberen uit te spreken want dat ging op Anneriet ook al niet he..... haha...

    Leuk om je verhalen te lezen. Ook wel herkenbaar van je verhalen van die toetjes enzo. Heb je al creme fraiche gevonden voor je taart ;)?

    veel plezier nog daar!

    Groetjes Annemiek en de andere muizen...

  • 09 Maart 2011 - 09:35

    José:

    Hoe gaat het nu toch daar ? Ben benieuwd naar je ervaringen van de laatste twee weken ...Succes en plezier gewenst groeten José

  • 10 Maart 2011 - 08:11

    Wiebke Baas Van WMT:

    He kind hoe lup ut doa .kriej wel genog te ete,anders moi ut mo ff angeve dan mok ff wat regelen
    wieders lup ut hier goed ,ik heb de vloer van de bus wea un bietje druug!!!
    Want woa oew ma het gezete was ut klieder nat,, en de deur was wel dicht.
    ik gao 1 mei wea die kant op richting roemenie ,moj mo ff an de kant van de weg goan stoan doek ff zwaaien
    He kind doe ut kalm an
    en de groete van wiebke ut gaandren

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hongarije, Gönc

Stage Hongarije

Recente Reisverslagen:

23 Juli 2011

Weer Helemaal terug.

14 Juni 2011

nog maar 1,5 week

09 Mei 2011

hooooi

11 April 2011

HEEE HALLOOO,berichtje vanuit hongarije haha x'D

14 Maart 2011

eindelijk weer een verslag...
Marieke

Actief sinds 15 Nov. 2010
Verslag gelezen: 396
Totaal aantal bezoekers 69788

Voorgaande reizen:

13 Februari 2011 - 06 Juli 2011

Stage Hongarije

30 November -0001 - 30 November -0001

Hongarije

Landen bezocht: